loading...
دنیای فایل گوگل
ali بازدید : 94 چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه

قیمت:20000ریال

بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالبی سودمند در خصوص گیاه داروئی انغوزه ارائه گردیده است.

بخش هایی از مقاله:

آنغوزه با نام علمی Ferula assa-foetida L از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است. این گیاه علفی, چند ساله و منوکارپیک است به طوری که در طول رویش فقط یکبار به گل می رود و سپس دوره رویشی آن خاتمه می یابد. ریشه این گیاه شیره ای را در خود ساخته و ذخیره می کند که با عمل تیغ زدن مورد بهره برداری قرار میگیرد. این شیره مصارف دارویی داشته و جهت تهیه داروهای ضد انگل, ضد تشنج و قاعده آور مورد استفاده قرار می گیرد. این مطالعه در مرتع آنغوزه منطقه خمروت شهرستان زرند ( واقع در شمال غرب کرمان ) به منظور تعیین بهترین روش تیغ زنی برای گیاه دارویی آنغوزه انجام شد . در این تحقیق اثرات پنج روش تیغ زنی عرضی ( شاهد ) , دو طرفه , یکطرفه , طولی و تلفیقی ( ترکیبی از یکطرفه و طولی ) برروی عملکرد شیرابه دهی و بقای گیاه آنغوره در قالب طرح کاملا تصادفی در پنج تکرار مورد بررسی قرارگرفت . نتایج تجزیه واریانس نشان دادکه اثر تیمارها (روشهای تیغ زنی ) بر عملکرد شیرابه و بقای گیاهان تیغ خورده در سطح احتمال ۱/۰ درصد معنی دار بود .

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 239 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی

قیمت:10000ریال

کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالبی درباره خواص و تاثیر آب مغناطیسی در کشاورزی و میزان محصول مورد بررسی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

با وجود آن‌که آبیاری سطحی به‌عنوان روش غالب در جهان محسوب می‌گردد، ولی به لحاظ نیاز به ارتقاء کالائی مصرف آب و افزایش روزافزون هزینه تأمین آب و نیز محدودیت منابع در دسترس، تمایل دولت‌ها به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته برای کاربرد آبیاری تحت‌فشار را افزایش داده است.

در حال حاضر آب شیرین به‌عنوان یک کاای اقتصادی، نقش اساسی را در تولیدات کشاورزی، صنعتی و تأمین نیازهای بهداشتی و شرب در سطح جهان ایفاء می‌کند. در کشور ما در بخش کشاورزی به‌عنوان محور توسعه، سرمایه‌گذاری‌های متنابهی به‌کار گرفته شده تا تمامی پتانسیل منابع آب قابل استحصال کشور در چرخه تولید وارد شود و لذا در این راستا مدیریت مؤثر عرضه و تقاضا و مصرف آب برای افزایش بهره‌وری از این منابع قابل دسترس نقش کلیدی خواهد داشت.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 92 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با گیاه شاه توت

قیمت:10000ریال

آشنایی با گیاه شاه توت

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره کاشت و داشت و برداشت گیاه شاه توت بیان گردیده است.

فهرست مطالبی که در مقاله آمده است:

گیاه شاه توت

شناسنامه

شرح گیاه

نیاز های اکولوژیک

آب و هوا

آبیاری

خاک

کود

ازدیاد

قلمه

قلمه زدن چوبی

قلمه سبز

کاشت

داشت

هرس

مبارزه با آفات و بیماری ها

برداشت

دامنه انتشار

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با گیاه شاه توت را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 86 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با سم پاش میکرونر

قیمت:20000ریال

آشنایی با سم پاش میکرونر

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره تاریخچه سم پاش میکرونر، کاربردهای آن و انواع آن بیان گردیده است.

مقدمه مقاله:

باتوجه به مشكلات عديده كار با سمپاش‌هاي مرسوم از جمله ايجاد ذرات بسيار غيريكنواخت، مصرف آب و سم زياد، تأثيرپذيري كم سمپاشي و نياز به قطعات يدكي گران قيمت همراه با قيمت خريد اوليه بالا ايده استفاده از ديسك چرخان (Spining Disc) براي ايجاد ذرات ريز و يكنواخت 60 سال قبل ارائه گرديد. زماني كه يك فرد انگليسي به نام ادوارد بالس در جاده‌اي خيس با ماشين خود به سمت منزل مي‌رفت و چرخ‌هاي ماشين‌هاي كناري آب جاده را به صورت ذراتي ريز به شيشه‌هاي اتومبيل او پرتاب مي‌نمود، او مشاهده كرد كه مقدار كمي از آب توسط چرخ‌هاي اتومبيل به صورت ذرات ريز

و در عين حال يكنواخت شيشه‌هاي ماشين او را كاملاً پوشاند. وي دريافت كه اگر همين اصل در سمپاشي گياهان بكار رود مقدار كمي از محلول سم مي‌تواند پوششي كامل و يكنواخت را بر روي گياهان ايجاد نمايد. يكي از كمپاني‌هاي معتبر كه نقش اصلي را در توليد انواع سمپاش‌هاي ميكرونر داشته است، كمپاني ميكرون (MICRON) در انگلستان به مديريت آقاي بالس بوده از سال 1975 تلاش‌هاي ارزنده‌اي در توليد و عرضه انواع سمپاش‌هاي ميكرونر داشته است.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با سم پاش میکرونر را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 72 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران

قیمت:30000ریال

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران
 

در این مقاله که در قالب pdf عرضه گردیده است، مطالبی درباره استفاده از ماشین آلات در کشاورزی و سطح مکانیزاسیون کشاورزی در ایران گنجانده شده است.

مقدمه مقاله:

محدوديت منابع در بخش كشاورزي اهميت انتخاب فناوريهاي مناسب جهت استفاده كامل و بهينه از منابع كمياب و گران را در توليد مواد غذايي فراوان و ارزان نشان مي دهد .فناوريهاي مكانيكي با غلبه بر محدوديت هاي فني و اقليمي از يك سو و محدوديتهاي زماني از سوي ديگر ، امكان افزايش سطح زير كشت و توليد بخش كشاورزي را ميسر كر دهاند . در حقيقت، فناوريهاي مكانيكي امكان كاربردي شدن دستاوردهاي تحقيقاتي را در شاخه هاي مختلف كشاورزي فراهم ساختهاند. در نتيجه ، مكانيزاسيون كشاورزي از يك انتخاب و يك جايگزيني ساده ماشين به جاي نيروي كار به ضرورت ي جهت افزايش بهره وري استفاده از ساير نهادهها تبديل شده است.

در ايران از چندين دهه گذشته ماشين آلات كشاورزي وارد مراحل مختلف عرصه توليد شده و جزء لاينفك ساختار كشاورزي گرديده است . وليكن در سالهاي گذشته ت أمين ماشين آلات كشاورزي با مشكلات و فراز و نشيب هاي بسياري همچون عرضه نامتناسب ماشين آلات كشاورزي با نياز بخش كشاورزي و آثار منفي اين مسئله بر پيكره بخش رو به رو بوده است. اين مشكل نه تنها باعث ت حقق نيافتن برنامه هاي مكانيزاسيون بخش كشاورزي شده، بلكه در بسياري مواقع حتي جوابگوي ميزان استهلاك ماشين آلات نيز نبوده است . اين وضعيت در سالهاي گذشته به بحران مكانيزاسيون معروف گرديد . هر چند براي برون رفت ازاين بحران در قانون برنامه پنجساله سوم ، طي بند الف ماده 109 ، تكليفي براي بخش
كشاورزي و صنايع و معادن در نظر گرفته شد ه و با تدوين آيين نامه اجرايي اين بند، اقداماتي در اين باره صورت گرفته است، ليكن اين بحران هنوز به قوت خود باقي و ارائه راه حل قطعي نيازمند شناخت كامل از مكانيزاسيون كشاورزي است.
مطالعه حا ضر بر مطالعات كتابخانه اي و استفاده از آمار و اطلاعات مستند بويژه آمار و 83 استوار است . در اين مطالعه ابتد ا به مفهوم فناوري ، فناوري - اطلاعات سالهاي 1368 مكانيكي واهداف آن پرداخته شده و سپس از شاخصهاي ضريب مكانيزاسيون ودرجه مكانيزاسيون براي بررسي وضعيت مكاني زاسيون كشاورزي در سالهاي گذشته استفاده گرديده است. آنگاه آثار سياستهاي چندسال اخير دولت بر ميزان ماشين آلات و آثار كمبود آن در بخش از يك سو و بر قيمت ماشين آلات و تسهيلات پرداختي براي خريد ماشين آلات از سوي ديگر بررسي شده و سرانجام تنگناها ي مكانيزاسيون كشا ورزي به صورت نموداري ارا ئه گرديده است. 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 70 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند

قیمت:10000ریال

آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند

در این مقاله که به صورت word عرضه می گردد، مطالبی درباره زمین محل احداث پرواربندی و خواص زمین از نظر رطوبت، میزان آفتاب گیری و ... تجهیزات مورد نیاز و دیگر مطالب کاربردی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

جايگاه مناسب جهت پراربندي :

هر چند گوسفند از نظر جا كم توقع است و به تاسيسات گراني نياز ندارد و در صورت داشتن تغذيه مناسب در برابر نا ملايمات جوي مقاوم و بردبار است ، ولي بايد در احداث ساختمان نگهداري گوسفندان پرواري نكات فني و بهداشتي را رعايت نمود . به طور كلي بايد شرايط زمين ، درجه حرارت ، رطوبت و وضعيت آب منطقه بررسي شود ، چرا كه گوسفندان از كوران باد و رطوبت زياد رنج مي برند .

پرورش گوسفند در مقایسه با پرورش گاو به تجهیزات و امکانات کمتری احتیاج دارد و در اکثر کشورهای دنیا گوسفندان در بیشتر ایام سال به صورت آزاد پرورش می یابند و در فصل زمستان و ایام نا مساعد هوا در محیط های بسته به سر می برند. گوسفند حیوانی است که تنها از کوران باد و رطوبت نامناسب رنج میبرد و در برابر بسیاری از تغییرات جوی بردبار و مقاوم است. پس از احداث جایگاه باید به دسترسی آسان آب توجه داشت چرا که آب نیاز اولیه است.

قسمت های لازم دیگر

اتاق توزین دام، پشم چینی، بسته بندی پشم، ذخیره علوفه، توزین، نگهداری مواد کنسانتره و یا روزانه، محل تهیه غذای روزانه، نگهداری کود، نگهداری گوسفندان مریض، حمام دام، اتاق شیردوشی، اتاق کارگر و دفتر.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 69 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
ماشین های برداشت در کشاورزی

قیمت:30000ریال

ماشین های برداشت در کشاورزی

در این مقاله که به صورت word در اختیار شما قرار گرفته است، مطالبی درباره انواع ماشین برداشت از برداشت علوفه تا برداشت چغندر قند به همراه مزایا و معایب و همچنین نحوه استفاده از دستگاه ها آمده است.

بخش هایی از مقاله:

ماشینهای برداشت

ماشينهاي برداشت علوفه خشك كردني شامل ماشينهايي است كه درمراحل مختلف تهيه علوفه خشك موردنيازاست درحاليكه ماشينهاي برداشت علوفه سيلوكردنی شامل ماشينهايي است كه براي قرارگرفتن گياهان سبزآبدارداخل سيلوهامورداستفاده قرار مي گيرد.

ماشينهايي كه براي تهيه علوفه خشك موردنظرشيراستفاده مي شودعبارتنداز:دروگرها، ساقه كوبها (كانديشينرها)شانه ها (ريك ها) بسته بندها (بيلرها)دربعضي مراتع باركن ها، توده سازها و ادوات جابجايي انباز مورداستفاده قرارمي گيرد.

دروگرها:

گرچه دروگرهابراي درو علفهاي مخصوص تهيه علوفه خشك طراحي شده اندامادر مزرعه ازآنهامعمولاً براي قطع علفهاي هرزدراطراف ساختمانها،داخل نهرها،كنارپرچينها درو مراتع وحتي ازبين بردن بقاياي گياهي نيزاستفاده مي شود.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکتروینک، مقاله ماشین های برداشت در کشاورزی را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 94 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت عدس و خواص آن

قیمت:20000ریال

آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت «عدس» و خواص آن

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی در خصوص گیاه شناسی ، ترکیبات شیمیای، خواص و نحوه کاشت و داشت عدس بیان شده است.

مطالب آورده شده در مقاله:

1- قدمت تاریخی استفاده از عدس در کشوهای مختلف

2- گیاه شناسی عدس

3- ترکیبات شیمیایی عدس

4- خواص داروئی

5- طرز استفاده

6- مضرات عدس

7- آب و هوای مناسب جهت کاشت عدس

8- نحوه کاشت

9- تاریخ و طرز کاشت 

10- عملیات داشت

11- عملیات برداشت

12- آفات و بیماری های عدس

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله ارزشمند آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت «عدس» و خواص آن را دالنود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 99 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با انواع گل و نحوه تکثیر آنها

قیمت:20000ریال

آشنایی با انواع گل و نحوه تکثیر آنها

در این مفاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالبی در خصوص 14 نوع گل و نحوه تکثیر و پرورش آنها بیان شده است.

انواع گلی که در مقاله آمده است:

1- گل ميخك - گلي با رنگهاي زياد

2- قاصدك : Dandelion

3- پرورش گل محبوبه شب ( یاس شب)

4- کلیویا، با گل نارنجی و قرمز

5- گل یاس چمپاJasminum

6- گل نرگس درختی

7- گل صد تومانی، گل پادشاه

8- گل عنکبوتی

9- گل مینای ماندنی

10- گل نیلوفر آبی

11- گل آنتوریوم

12- گل برف یا موگه

13- گل خطمی

14- گل ادونتوگلوسم

بخشی از مقاله:

پرورش گل محبوبه شب ( یاس شب)

این گیاه گونه ای از گیاهان جنس CESTRUM از خانواده گوجه فرنگی ها SALONACEES میباشد . محل اصلی و اولیه آنرا آمریكای جنوبی و مركزی و جزایر آنتیل می دانند .

طرز كاشت و پرورش :

رشد این گیاهان نامنظم و نامرتب است و شاخه ها بطور نامنظم به اطراف میرویند .

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با انواع گل و نحوه تکثیر آنها را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 106 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
تسطيح ليزري(لولر ليزري/اسكريپر ليزري) و کاربردهاي آن

قیمت:20000ریال

تسطيح ليزري(لولر ليزري/اسكريپر ليزري) و کاربردهاي آن

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، به معرفی تسطیح لیزری و دستگاه های مورد استفاده در آن و همچنین کاربرد های تسطیح لیزری در پروژه های عمرانی، کشاورزی پرداخته شده است.

بخش هایی از مقاله:

تسطيح ليزري و کاربردهاي عمراني

تسطيح ليزري و کاربرد در کشاورزي

معرفي سيستم ليزري تسطيح اراضي

نحوه کار با دستگاه تسطيح ليزري

دستگاههای تسطیح لیزری به دلیل دقت و کارآئی مناسب و عدم نیاز دائم به کارشناسان خبره، سادگی، سرعت عمل بالا و کار در هر شرایطی، در سایر کشورهای جهان مورد توجه واستقبال زارعین قرار گرفته است . وارد کردن این تكنولوژي به كشور و استفاده از آن در مزارع کوچک و بزرگ و جلب اعتماد کشاورزان مي تواند نقش موثري در توسعه مكانيزاسيون و افزايش بهره وري و نيز رسيدن به كشاورزي پايدار ايفا نمايد .

 مزاياي تسطيح ليزري به استناد نقطه نظرهای کشاورزان

 مهمترین و غیر قابل انکارترین مزیت این سیستم نسبت به سایر روشها، دقت دستگاه در تسطیح بر اساس شیبهای بسیار دقیق طولی و عرضی، به دلیل هوشمند بودن سیستم ترازیاب لیزری آن و عدم نیاز به حواس انسانی در کنترل تیغه خاکورز برای ایجاد سطحی صاف با شیب مورد نظر مي باشد

 1 . كاهش مصرف آب ، كود  و  امکان توزیع یکنواخت آب در تمام سطوح مزرعه به طور یکسان

2 .  عدم نیاز به مرزهای عرضی و کم شدن تعداد مرزهای طولی در مزرعه

3 . کفایت یک نفر کارگر برای آبیاری تا سطحی بیش از 50 هکتار

4 . کاهش علفهای هرز و افزایش کیفیت و راندمان محصول به دلیل توزیع یکسان آب و مواد غذائی

5 .  افزایش راندمان کار و عمر مفید ماشین و دنباله بندهای کشاورزی و کاهش هزینه های تعمیر

6 .  سرعت عمل کمباین و کاهش تلفات ریزش محصول در زمان برداشت

7 .  کاهش مصرف سوخت

8 .  کاهش مصرف برق در آبیاری

9 . افزايش سطح  زير كشت اراضی زراعی به دليل حذف پشته های اضافی و کانال های  آبياری،

10 .  عدم نیاز به نقشه بردار و نقشه برداری بوسیله دوربینهای مخصوص به روش مهندسی

11 . امکان تسطیح مزارع و سطوح کوچک، حتی محیط های محصور مانند گلخانه و انبارها، با دقت بسیار بالا

12. امکان طراحی و احداث جاده های بین مزارع ، حفر کانالهای زهکش و آبرسان فرعی یا اصلی ، احداث کانالهای آبیاری در مزارع 

13 . کاهش هزينه عمليات کاشت، داشت و برداشت

14 .  کاهش مشکلات عصبی  و تامین  امنیت روانی 

 

هم کنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله تسطيح ليزري(لولر ليزري/اسكريپر ليزري) و کاربردهاي آن را دانلود فرمایید.


خرید فایل

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 974
  • بازدید کلی : 28,507