loading...
دنیای فایل گوگل
ali بازدید : 168 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله ای درباره آنچه باید در کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی بدانید.

قیمت:20000ریال

مقاله ای درباره آنچه باید در کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی بدانید.

این مقاله در قالب word عرضه شده است که سعی در انتقال مطالب بسیار ارزشمندی درباره مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گرجه فرنگی دارد.

مطالب آمده در این مقاله شامل:

1- تاریخچه گوجه فرنگی

2- مشخصات گیاه شناسی

3- احتیاجات آب و هوایی گیاه

4- خاک و تهیه زمین

5- کاشت گوجه فرنگی

6- مراقبت از مزرعه

7- مراحل مختلف رسیدن میوه

8- برداشت گوجه فرنگی

9- ارقام گوجه فرنگی

10- اهمیت غذایی

11- بیماریها و آفات گوجه فرنگی

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این مقاله ارزشمند را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 81 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
پایان نامه کشت هیدرو پونیک

قیمت:30000ریال

پایان نامه کشت هیدروپونیک

این پایان نامه به صورت کامل اماده شده است و تمامی جزئیات مربوط به کشت هیدروپونیک را در بر میگیرد

کشت هیدرو پونیک یا ابکشت شیوه کشت بدون خاک می باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه گیری کرده و به جای خا با استفاده از آبی که به گیاه داده می شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگه دارنده بی اثر ماننده پرلیت عملا نیاز به خاک منتفی می شود.

بخشی از مقدمه پایان نامه:

کشت بدون خاک شامل انواعی از روشهای غیر متعارف کاشت گیاهان است . مانند کشت آبی و کشت در ماسه و کشت در سنگریزه و کشت هوایی و کشت داخل لوله و ... کلمه هیدروپونیک برای اولین بار در آمریکا استفاده شد و مترادف با کشت بدون خاک است . ولی در آلمان و انگلیس کشت آب برای این روش نام گذاری می شود .

روش کشت گیاهان بدون خاک از سالها قبل در فلسطین اشغالی استفاده می شده است  در این منطقه به دلیل کمبود آب و خاک این روش جایگزین مناسبی برای زراعت روشهای متداول است .

هيدروپونيک در عمل به معني کاشت گياهان در آب و محلول غذايي بدون استفاده از خاک مي باشد. کشت هيدروپونيک اين امکان را به کشاورز مي دهد که در زمان کوتاهتر با زحمت کمتر محصولي با راندمان بيشتر را کشت نمايد.علم هيدروپونيک ثابت کرده است که براي رشد گياهان به خاک احتياجي نيست اما به عناصري که در خاک موجود است( مواد معدني، موادآلي) احتياج است. هر گياهي را مي توان به صورت هيدروپونيک کشت کرد ولي بعضي از آنها موفقيت بيشتري در اين سيستم دارند. کشت هيدروپونيک براي ميوه هايي با محصولات مقاوم از قبيل گوجه - خيار - فلفل - گياهان برگي مثل کاهو - سبزي و گياهاني که رشد سريعي دارند ايده آل است.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک پایان نامه ارزشمند کشت هیدروپونیک را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 105 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله علمی آزمون نتایج در گاو شیری

قیمت:20000ریال

آزمون نتایج در گاو شیری

این مقاله در قالب word  عرضه شده است که به موضوعات گسترده ای در جهت افزایش میزان شیر در گاو های شیری در قالب یک سمینار علمی پرداخته است.

فهرست موضوعات در مقاله:

الف) «فصل اول» «آزمون نتاج در گاوهاي شيري»

«مقدمه»

1- انتخاب بر اساس آزمون نتاج

2- آزمون نتاج در گاوهاي شيري

3- برنامه هاي آزمون نتاج

4- روشهاي بيان تست نتاج

5- مراحل آزمون نتاج

ب) فصل دوم: «آزمون نتاج و ارزيابي والد»

1- معيارهايي براي انتخاب

2- آزمون نتاج

3- روشهاي آزمون

4- موارد لازم براي آزمون نتاج در مرحلة آزمايش

5- در مرحلة تجزيه و تحليل

6- نقايص تست نتاج

7- روشهاي شاخص كردن گاوهاي نر نژاد شيري

8- شاخص كردن در يك گله واحد

بخشی از مقدمه مقاله:

در حال حاضر تعداد زيادي گاو اصيل (هلشتاين) در كشور وجود دارد اين تعداد زياد گاو كه به صورت گله هاي مختلف و در مكان ها و شرايط متفاوت نگهداري مي شوند، بسته به شرايطي كه در آن قرار دارند و به خصوص شرايط مديريتي گله ها از نظرات مختلف از قبيل سطح و كيفيّت تغذيه، بهداشت، آب و هوا، استرس هاي وارده بر آنها و مسايل ديگر، سطوح مختلف و متغيري از توليد را ارائه مي دهند كه اين سطح توليدي در اكثر موارد، در حدّي غيرقابل قبول و نامطلوب قرار داشته و مناسب نمي باشد. اين ميزان نامطلوب توليدات دامهاي اصيل موجود در كشور، تكافوي نياز روزافزون جامعه به توليدات پروتئين حيواني را نمي دهد و به همين دليل، لزوم افزايش و بهبود سطح توليد در گله هاي موجود، احساس مي شود كه اين افزايش با ارتقاءِ ژنتيكي گله هاي موجود و افزايش پيشرفت ژنتيكي در گله ها امكان پذير خواهد بود.

شما هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک این مقاله ارزشمند را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 75 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله استفاده از ارزیابی مدفوع برای کمک به تغذیه گاو های شیرده

قیمت:10000ریال

مقاله استفاده از ارزیابی مدفوع برای کمک به تغذیه گاو های شیرده

 

این مقاله علمی در قالب word تنطیم گشته است در این مقاله علمی سعی شده است که با ارزیابی مدفوع گاو شیرده نوع تغذیه منایب برای ان را جهت افزایش میزان شیردهی تعیین کنیم.

بخشهایی از مقاله:

ارزيابي مدفوع مي تواند اطّلاعات با ارزشي را در خصوص موقعيت و مقدار هضم و تخمير مواد غذايي مصرف شده به ما بدهد. به طور معمول اكثر مواد غذايي مصرف شده توسط گاوهاي شيري، در سيرابي آنها هضم مي شود و بيشترين جذب مواد غذايي در سيرابي يا روده ي كوچك صورت مي گيرد. وقتي كه مواد غذايي به خوبي در سيرابي تخمير نشوند، بعضي از اين مواد غذايي هضم نشده به روده ي كوچك مي رسند. به طور معمول، اين مواد غذايي مي توانند هضم و جذب شوند امّا اگر مقدار آنها خيلي زياد باشد يا سرعت عبور آنها زياد باشد، اين مواد غذايي ممكن است در روده ي كوچك هضم و جذب نشوند. آخرين فرصت براي هضم و جذب مواد غذايي در روده ي بزرگ ايجاد مي شود.

تخمير در روده ي خلفي يا روده ي بزرگ، بخشي از فرآيند هضمي معمول در خرگوش و اسب است امّا اين فرآيند معمولاً در گاوهاي شيري نقش كمي ايفا مي كند. وقتي كه گاوها و عده هاي غذايي كه به شدت فاقد فيبر مي باشند يا مقدار زيادي كربوهيدرات هاي غيرساختاري (NSC) دارند، مصرف مي كنند، تخمير در روده ي بزرگ افزايش مي يابد كه باعث اثرات منفي بر سلامت گاو يا شير آن مي شود. ذرات مواد غذايي يا مواد مغذي كه هضم و جذب مي شوند با مدفوع يا ادرار، دفع مي شوند.

می توانید هم اکنون پس از پرداخت الکترونیک ، لینک دانلود این مقاله ارزشمند را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 82 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله معرفی نژاد برهمن (گاوهای گوشتی)

قیمت:10000ریال

مقاله معرفی نژاد برهمن (گاوهای گوشتی)

این مقاله به صورت word عرضه شده است و به معرفی و تاریخچه اصلاح نژاد این گاو میپردازد.

بخش هایی از مقاله:

نژاد برهمن كه از گاوهاي بوسينديكاس سرچشمه گرفته، در اصل از هند آورده شده است. طي قرن ها قرار گرفتن در معرض ذخاير غذايي ناكافي، آفات حشره اي، انگل ها، بيماري ها و آب و هواي بسيار گرم هند، گاو بومي، سازگاري هاي قابل توجهي براي بقا ايجاد كرده است. اين گاوها "گاوهاي مقدس هند" هستند و بسياري از كساني كه مذهب هندو دارند از گوشت آنها نمي خورند، اجازه نمي دهند كه آنها را بكشند و آنها را نمي فروشند. اين موارد به علاوة قوانين قرنطينه سازي در ايالات متحده، واردات اين گاوها از هند به آمريكا را مشكل كرده است.

تمام گاوهاي بوسينديكاس با يك برآمدگي در بالاي شانه و گردن شناخته مي شوند. ستون فقرات در زير برآمدگي (كوهان) گسترده شده و بافتهاي ماهيچه اي قابل توجهي روي ستون فقرات را پوشانده است. ديگر ويژگي اين گاوها شاخ آنهاست كه معمولاً به طرف بالا خميده شده و گاهي اوقات به طرف پشت خم شده است، گوشهايشان كه عموماً بزرگ و آويخته هستند و زير گلو و غبغب كه مقدار زيادي پوست اضافي دارد. آنها همچنين نسبت به گاوهاي اروپايي (بوستاروس) غدد عرق كاملاً گسترده اي دارند و مي توانند آزادانه تعرق كنند. گاوهاي بوسينديكاس يك ترشح روغني از غدد چربي دار دارند كه بوي تندي دارد و گفته مي شود كه باعث دفع حشرات مي شود.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این مقاله ارزشمند را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 89 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
نژاد گاو کولموگری (نژاد روسی گاو گوشتی و شیرده)

قیمت:10000ریال

مقاله نژاد کولموگری (قدیمی ترین نژاد روسی گاو گوشتی و شیری)

 

این مقاله به صورت word عرضه شده است، در این مقاله سعی شده است تا توجیه اقتصادی و تاریخچه نژاد  کولموگری توضیخ داده شود.

بخش هایی از مقاله:

نژاد  كولموگري در بخش هاي كولموگري و آركانژيل ناحية آركانژيل شكل گرفت. يكي از بهترين و قديمي ترين نژادها در روسيه است. حتي در قرن 17، گله هاي كولموگري به خاطر سرعت سريع رشد و توليد شير زياد، مورد توجه بودند. توسعة پرورش گله در جلگه هاي آبرفتي رودخانة "سِوِرنا يا دوينا" به خاطر چمنزارها و چراگاه هاي دشت سيلابي كه داراي مخلوطي از علف و سبزي هاي خوراكي بودند، سرعت يافت. چراگاه هاي عالي در تابستان و تغذية آزاد با علف هاي خشك فراوان در زمستان، پاية ايجاد چنين ويژگي هاي با ارزشي همچون اندازة بزرگ، سازگاري منظم و توليد  و باروري بالا بودند. ساكنان محلي به اهميت زياد روش هاي صحيح براي پرورش و رشد گوساله ها پي برده بودند و به آنها با دست شير مي دادند نه از طريق مكيدن. آن ها از روش هاي خاصي براي غذا دادن استفاده مي كردند. همچنين براي سرپرستي و دوشيدن گاوها. اوّلين انتخاب اين حيوانات توسط روستائيان كولموگري در 250 سال پيش صورت گرفت. بازار فروش از نظر اقتصادي قابل توجه براي محصولات گاوهاي روسي (كره، گوشت، پيه و چرم) در اروپا در قرنها 17 و 18، انگيزة جدي براي روستائيان محلي براي توسعة پرورش گاوهاي گوشتي و شيرده، به وجود آورد.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک ، لینک دانلود این مقاله ارزشمند را دریافت نموده و دانلود فرمایید.

 


خرید فایل
ali بازدید : 76 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله نژاد رِد دوون (دوون قرمز) – بوستوروس

قیمت:10000ریال

مقاله نژاد  رِد دوون (دوون قرمز) – بوستوروس

این مقاله که در قالب فایل word عرضه شده است تا ویژگی های این نژاد چند منظوره و سیر تاریخی انرا شرح دهد.

بخش هایی از مقاله:

رد دوون دارای اندازه ی متوسط، شاخ دار، قرمز پررنگ و نژادی چند منظوره می باشد. گاو نر دارای وزنی بین 1000 تا 1200 پوند و گاو ماده 800 تا 1000 پوند می باشند. می تواند تا 12000 پوند شیر غنی از نظر سرشیر تولید کند و گوساله ی دارای استخوان سبک و 60% گوشت قابل استفاده به دنیا آورد. گوساله ها همچنین می توانند به شکل گاوهای نر باهوش آرام و مطیع و پرکار پرورش یابند. رد دوون یک ضرورت برای مهاجران آمریکایی در باختر میانه بودند. آنها نژاد یک مزرعه ی خانوادگی کوچک بودند امّا بعد از جنگ جهانی نژادهای خاص  دیگری برای گوشت و شیر به وجود آمدند. بعد از آن تراکتورها به طور کلی جایگزین گاوهای نر شدند و نیاز به یک نژاد چند منظوره مثل رد دوون کاهش یافت.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک ، لینک دانلود این فایل ارزشمند را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 90 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
پاورپوینت معرفي نژاد گاوهاي بومي ايران و نژادهای شیری جهان

قیمت:10000ریال

معرفي نژاد گاوهاي بومي ايران و نژادهای شیری جهان

 

این مقاله که بصورت Power Point است به معرفی انواع مختلف نژاد های گاو ایران و جهان میپردازد.

در این مقاله انواع گاوهای بومی ایران به تفکیک هر شهر و خصوصبات هر کدام از آنها اشاره شده است. همچنین طبقه بندی آنها بر اساس نوع استفاده و اصالت آنها. در این مقاله اشاره ی مخصوصی هم به گاوهای شیری جهان و خصوصیات آنها شده است.

بخش هایی از این مقاله:

نژادهای گاو را می توان بر اساس استفاده های که از آنها میشود به شیری ، گوشتی و دو منظوره تقسیم کرد. گاوها را می توان بر اساس اصالت نیز طبقه بندی کرد . گاوی که انساب آن را میتوان تا گاوهای پایه ردیابی نمود به عنوان گاو نژاد اصیل می شناسند .یک گاو تقریبا خالص شده به عنوان گاوی غیر اصیل که مشخصات اصلی یک نژاد را دارد تعریف می شود و در اغلب موارد ، به گاوی اطلاق می شود که زائیده یکی از گاوهای اصیل باشد و توسط اتحادیه نژاد ثبت نام نشده است. یک گاو دو رگه گاوی است که بر اثر آمیزش دو نژاد کاملا متفاوت حاصل می شود. به گاوی که دو رگ نیست ولی مشخصات اصلی یک نژاد را نیز ندارد " اسکراب " می گویند.


هم اکنون این مقاله مفید را میتوانید پس از خرید و پرداخت الکترونیک ، دانلود بفرمایید.


ali بازدید : 68 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
برنامه هاي واكسيناسيون گاوهاي شيري و گوشتي

قیمت:10000ریال

 برنامه هاي واكسيناسيون گاوهاي شيري و گوشتي

این فایل در قالب word به معرفی بیماری های گاوهای گوشتی و شیرده و نحوه وکسیناسیون آنها در مقابل بیماری پرداخته است.

بخشهایی از مقاله:

بيماري هاي مسري توليدات سودمند گوشتي و شيري دامها را تهديد مي كند. واكسيناسيون يك روش بسيار مهم در كنترل و جلوگيري از اين بيماري ها مي باشد. اما به هر حال، يك برنامه ي واكسيناسيون جانشين خوبي براي تغذيه ي خوب، تهويه ي مناسب، اقدامات بهداشتي مؤثر و ديگر روشهائي كه براي مديريت سلامت انجام مي گيرد نمي تواند باشد.

برنامه هاي واكسيناسيون بايستي با همكاري انجمن دامپزشكان باشد. شرايط فردي يك رمه (گله گاو) مانند تاريخ بيماري، مديريت، شرايط مكاني، نحوه ي غذا دادن، پرورش و عوامل ديگر برنامه هاي واكسيناسيون را تحت تأثير قرار مي دهد حالا اين واكسيناسيون چه براي گاوهاي گوشتي و يا چه براي گاوهاي شيري باشد. نوع واكسن مثل ميكروب كشته يا ضعيف شده، زمان بندي، هزينه ها و مزايا و عوامل ديگر بايستي مورد بررسي قرار گيرد. دستورالعمل و نسخه هاي جدي و مؤثر كه براي تمامي توليدات دامي مفيد و مناسب باشد به طور عملي وجود ندارند و در صورتي كه با احتياطهاي حرفه اي همراه نباشند و يا اگر به پيشينه ي دام بصورت فردي توجه نشود حتي مي تواند خطرناك نيز باشد. اگر واكسيناسيون به طور صحيحي صورت نگيرد ممكن است واكسن كارائي نداشته باشد و يا حتي مي تواند عواقب ترسناك و وخيمي نيز داشته باشد.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل ارزشمند را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 70 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
اجراي سيستم HACCP در واحدهاي پرورش مرغ گوشتي

قیمت:10000ریال

اجراي سيستم HACCP در واحدهاي پرورش مرغ گوشتي

اگر بر اين باور باشيم كه مهمترين معيار در توليد مواد غذايي، سلامت محصول مي باشدHACCP    كارآمدترين آموزش براي به حداكثر رسانيدن ايمني و سلامت غذا است. 

در این مقاله نقش سیستم HACCP در پرورش گوشت مرغ توضیح داده میشود. این مقاله بصورت word ارایهشده است.

فرآورده هاي گوشتي و ماكيان بارها موجبات بيماري ناشي از فساد را در انسان فراهم آورده است. مثلاً در ايالات متحده بين سالهاي 1968 تا 1977، 54 درصد بيماريهاي ناشي از فساد مواد غذايي مربوط به محصولات گوشتي، به ويژه گوشت مرغ، بوده است . بهبود و پيشرفت در مراحل آماده سازي، بسته بندي و حمل و نقل گوشت مرغ مي تواند موجبات كاهش قابل توجه در بيماريهاي ناشي از فساد را فراهم نمايد و در واقع HACCP يك دسترسي سيستماتيك به اين هدف مي باشد.

سيستم ذكر شده اختصار عبارت: (Hazard Analysis Critical Control Point) است و مفهوم آن تجزيه و تحليل خطر نقطه كنترل بحراني مي باشد. ايران در آستانه ي پيوستن به سازمان تجارت جهاني (WTO) قرار گرفته است، بنابراين بايد، بر اساس قوانين تجاري، كالاهاي خود را صادر نمايد. يكي از مهمترين مسائل مورد توجه در اقتصاد جهاني، بهداشت و سلامت مواد غذايي مي باشد. بهداشت گوشت مرغ، به دليل سهم زيادي كه در سبد غذايي خانوار دارد، بايد مورد توجه توليد كننده قرار گيرد. اين مقاله به بررسي چگونگي اجراي سيستم HACCP در واحدهاي پرورش مرغ گوشتي  مي پردازد.

هم اکنون این مقاله مفید را میتوانید پس از خرید و پرداخت الکترونیک ، دانلود بفرمایید.

 


خرید فایل

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 980
  • بازدید کلی : 28,513