loading...
دنیای فایل گوگل
ali بازدید : 76 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله ارقام گوجه فرنگی و ویژگی های آنها

قیمت:20000ریال

مقاله ارقام گوجه فرنگی و ویژگی های آنها

در این مقاله که به صورت word می باشد. در این مقاله 31 نوع گوجه فرنگی مورد بررسی قرار گرفته است. تغذیه ، افروزنش، فاصله کاشت، گلدهی و به میوه نشستن، عوامل مؤثر بر کیفیت، برداشت و پس از برداشت مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

بخش هایی از مقاله:

توضیح دو رقم اول:

1- كاليبرا : رشد نامحدود، يك گوجه فرنگي جديد با دورة زندگي طولاني، گياه از رشد خوب و قوي و قابليت قرار گرفتن مناسب ميوه ها برخوردار است. وزن متوسط 160 گرم، ميوه ها ترد و داراي رنگي زيبا و يكنواخت و به شكل كروي مايل به بيضي، در تمامي فصول كشت مورد استفاده قرار مي گيرد و با هورمون ها سازگار و عملكرد بالايي دارد.

2- كنزو : رشد نامحدود، گياه قوي به رنگ سبز تيره از تيپ گياهان باز با برگهاي افقي، ميوه ها سفت و ترد با دورة زندگي طولاني و وزن بين 140ـ150 گرم، ميوه ها به رنگ روشن و كروي شكل مي باشند و براي دوره هاي كشت طولاني مناسب هستند.

قسمتی از بخش های تکمیلی مقاله:

عوامل مؤثر بر روي كيفيت ميوه :

كيفيت ميوة گوجه فرنگي گلخانه اي تحت تأثير عواملي است كه در زير به طور خلاصه به آنها اشاره مي شود:

1ـ رنگ ميوه :

رنگ داراي اثر زيادي بر روي رفتار مصرف كننده است. مصرف كننده ها معمولاً رنگ ميوه را با كيفيت چشايي آن مرتبط مي سازند. بنابراين، توليد ميوه اي با رنگ يكنواخت و مطلوب براي جلب رضايت مصرف كننده ضروري مي باشد. گوجه فرنگي در رنگهاي قرمز، صورتي، زرد و نارنجي در دسترس است. اين رنگها به كارتنوييدهايي بستگي دارد كه در گلبولهاي معلق كوچك واقع در گوشت ميوه موجود هستند.

غلظت كارتنوييدها در طي رسيدن ميوه عمدتاً به دليل افزايش 460 برابري در غلظت ليكوپن، 12 برابر افزايش مي يابد. پريكارپ خارجي در ميوة گوجه فرنگي بيشترين كاروتنوييد را دارا است.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 94 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

قیمت:20000ریال

کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

کتاب به صورت word  عرضه شده است. در قالب دو فصل به موارد مختلفی درباره کشت گوجه فرنگی و واریته های مناسب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی و برداشت آن پرداخته است.

بخشهایی از دو فصل کتاب:

« فصل اول »

شيوه ي كاشت گوجه فرنگي جهت صنايع تبديلي

واريته هاي ويژه فرآورش :

معمولاً نوع واريتة گوجه فرنگي ويژه اي را كارخانه داران باتجربه به زارعين توصيه مي كنند. اين توصيه بر اين اصل استوار است كه فرآورده حاصل از گوجه فرنگي تمام مشخصات لازم را داشته باشد. علت شركت فرآورندگان در كار كشت و كار گوجه فرنگي بدين دليل است كه تعداد معدودي از محصولات زراعي مي توانند خصوصيات لازم براي فرآورش را داشته باشد. امروزه واريته هاي متعددي از گوجه فرنگي براي فرآورش به وجود آمده و هر روز موفقيت هاي چشمگيرتري حاصل مي شود.

در سال هاي اخير متدهاي تازه اي در زمينة راندمان در هكتار، مقاومت در مقابل امراض و بهبود روش كاشت و حفاظت آن به وجود آمده است. اكنون توليدكنندگان گوجه فرنگي بيشتر و بهتر از زمانهاي سابق گوجه فرنگي برداشت مي كنند. با توسعه واريته هاي مناسب برداشت مكانيكي، برداشت سريعتر صورت مي گيرد. واريته هايي كه مكانيكي برداشت مي شوند داراي خصوصيت رسيدن يكنواخت هستند. در ضمن واريته هايي اخيراً ارائه شده است كه ميزان مواد جامد آنها بسيار بالاتر از انواع معمولي مي باشد.

« فصل دوم »

سيستم ها و متدهاي برداشت گوجه فرنگي :

برداشت :

موفقيت تمام كشاورزان در برداشت منعكس است و ميزان موفقيت حداكثر بازدهي و برگشت از محصول مي باشد.

برداشت دستي: جمع آوري، بارگيري و حمل و نقل گوجه فرنگي براي برداشت، بخش مهمي از هزينه هاي توليد كه حدود 75 درصد تمام ساعت كاري توليد محصول است، را تشكيل مي دهد. كيفيت محصول بستگي به چيدن صحيح و حمل آن دارد. معمولاً تعداد دفعات برداشت به وسيله واريته و شرايط آب و هوايي تعيين مي شود، ولي بايد به گونه اي ععمل شود كه تعداد دفعات برداشت به حداقل ممكن برسد. ولي بين چهار تا شش بار در اكثر فصول كافي است اما بعضي از اوقات تا 10 بار نيز ممكن است افزايش يابد. نبايد فقط به مشاهده تصادفي اكتفا كرد.

ميوه هاي رسيده اغلب ممكن است در زر بوته و برگها قرار گيرد. هميشه بايد دقت كرد كه گوجه هايي كه در اول فصل مي رسد روي بوته پوسيده نشود، زيرا چنين كاري باعث تجمع كپك ها و آلودگي بقيه گوجه ها مي شود. بنابراين چنين محصولي بايد حتماً برداشت شود. گرچه توجيه اقتصادي نداشته باشد.

 

هم اکنون میتوانید پس از پزداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 104 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله روابط آب خاک و گیاه

قیمت:20000ریال

مقاله روابط آب خاک و گیاه

این مقاله در قالب word تهیه شده است و موضوعات علمی مؤثر در رشد گیاه و رابطه بین آب خاک و رویش گیاه مورد بررسی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

پتانسيل آب

            آب قابل استفادهٔ خاک

            جذب و حرکت آب

            سیستمی که ماهیت آب و حرکت آن را در خاک و گیاه بیان می‌کند بر مبناء روابط انرژی پتانسیل استوار است. وقتی که آب از یک منطقه دارای انرژی پتانسیل زیاد به یک منطقه دارای انرژی پتانسیل کم حرکت می‌کند ، این آب دارای توان انجام کار است. انرژی پتانسیل یک سیستم آبکی (Aqueos) ، در مقایسه با انرژی پتانسیل آب خالص قیاس می‌شود. چون آب در گیاه و در خاک معمولاً به‌علت دارا بودن مواد محلول (Solutes) ، از نظر شیمیائی خالص نیست و از نظر فیزیکی به‌علت کشش‌های قطبی ، نیروی ثقل ، و فشار ، انرژی پتانسیل آن کمتر از آب خالص می‌باشد انرژی پتانسیل آب در گیاه و خاک را پتانسیل آب می‌نامند که با حروف یونانی سای (ψw) نشان داده می‌شود و به‌صورت نیرو بر واحد سطح بیان می‌شود. واحد اندازه‌گیری آن معمولاً بار یا پاسکال (Pa) ، می‌باشد. یک‌بار مساوی ۱۰ به توان ۵ پاسکال یا ۱۰ به توان ۶ دین بر سانتی‌متر مربع یا ۹۹/۰ اتمسفر و یا ۱۰ به توان ۲ ژول بر کیلوگرم می‌باشد. آب خالص دارای پتانسیل آب صفر بار می‌باشد. پتانسیل آب در خاک و گیاه معمولاً کمتر از صفر بار می‌باشد. یعنی مقدار آن منفی است. هر چقدر این مقدار بیشتر منفی باشد پتانسیل آن کمتر است:     

            پتانسيل آب گياه و خاک حاصل جمع چند پتانسيل به شرح زير مى‌باشد:  

                        ψw = ψm + ψs + ψp + ψz

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل را دریافت نمایید.           


خرید فایل
ali بازدید : 83 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله ای درباره کشت گندم و ملزومات آن

قیمت:20000ریال

مقاله ای درباره کشت گندم و ملزومات آن

در این مقاله که در قالب word  عرضه شده است و در آن از مرحله کشت تا برداشت و تمام آنچه برای کشت گندم نیاز دارید برای شما آماده گردیده است.

بخش هایی از مقاله:

کشت گندم

در ابتدای هر کشتی باید زمین را آماده نماییم . نکته مهم در آماده سازی بستر بذر با توجه به اینکه گندم به نشست خاک در بعد از رویش فوق العاده حساس است شخم را بایستی حدود یکماه قبل از کاشت انجاه دهیم . در مورد کاشت گندم بلافاصله بعد از انجام شخم های عمیق خودداری کنیم گندم به نوع شخم حساسیت ندارد و بیشتر شخم سطحی را انجام می دهند . تسطیح خاک نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد زدن لولر بایستی همزمان باشد با عملیات تهیه زمین و بستربذر زدن لولر باعث می شود که عمق بذر تنظیم شده باقی بماند و آبیاری نیز تسهیل می گردد .تاریخ کاشت در مناطق سردسیر باید دو ماه قبل از یخبندان ممتد باشد که در مهرماه می باشد .

برای هر روز تاخیر در کاشت ۱٪ به میزان بذر اضافه می کنیم . زمانی باید کشت شود که در زمان سرما به ۴ برگی رسیده باشد .در مورد نیاز کودی گندم باید بگویم که برای تعیین دقیق آن نیاز به آزمایش خاک می باشد .

▪ ازت :

بصورت نیترات جذب می شود و آمونیم و اوره فرمهای قابل جذب بعدی می باشد و اهمیت کمتری دارد .تلفات گازی ازت بدلیل نیترات زدایی و غرقاب بودن زمین می باشد و تلفات گازی آونیاک بر اثر پخش در سطح خاک می باشد . برای کاهش تلفات بهتر است کود سرک را با آب حل کنیم و زمانی ک.د را در مسیر آب قرار دهیم که نصف کرت یا فارو را آب رفته باشد . ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو اوره در هنگام کاشت - پنجه زنی - ساقه رفتن و تشکیل سنبله مصرف می شود .

بهتر در هنگام کاشت ۵۰ کیلو و در هنگام پنجه زنی و ساقه رفتن ۱۰۰ کیلو و در مرحله تشکیل سنبله ۵۰ کیلو در هکتار مصرف کنیم .

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 64 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله ای درباره مشخصات تیره عناب

قیمت:20000ریال

مقاله ای درباره مشخصات تیره عناب

این مقاله در قالب word عرضه شده است. اطلاعات کامل و بسیار ارزشمندی برای شناخت علمی گیاه عناب و خواص دارویی و اطلاعاتی درباب کشت محصول و ... در مقاله گنجانده شده است.

بخشی از مقاله:

گیاهان تيره عناب به صورت درخت يا درختچه هاي غالبا خاردار و به ندرت علفي مي‌باشند . در بين آنها انواعي با ساقه بالا رونده نيز يافت ميشود . مجموعا شامل 50 جنس و600 گونه اند كه بيشتر در اروپا و نواحي استوايي مي رويند . از اختصاصات آنها اين است كه برگهاي  ساده ، غالبا متناوب و گلهاي منظم ، نرماده يا بر دو نوع نر و ماده ، پلي گام – دوپايه و يا يك پايه دارند ، كاسه گل آنها مركب از 4 تقسيم ( زود افت ) و جام گل آنها شامل 4 يا 5 گلبرگ ( به ندرت فاقد گلبرگ ) است . پرچم هاي آنها معمولا به تعداد قطعات جام گل و تخمدان آنها آزاد يا كم و بيش متصل به كاسه گل و غالبا داراي سه خانه مي باشد ، ميوه آنها به صور مختلف خشك شكوفا يا نا شكوفا و يا گوشت دار و به صورت شفت و محتوي يك يا چند دانه است . عده زيادي از گياهان به علت دارا بودن گلوكوزيد هاي آنترا كينونيك ، داراي مصارف  دارويي مهم هستند . غالبا آنها داراي دستگاه ترشحي مواد موسيلاژ و صمغ مي باشند كه از سلولهاي منفرد و عريض يا مجتمع و فراهم و يا كيسه هاي ترشحي تشكيل مي يابند اين سلولها و كيسه ها در پوست و مغز ساقه ، در پارانشيم دسته هاي آوندي اطراف رگبرگ ها و دمبرگ و همچنين در برون بر ميوه ها ديده مي شوند.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل ارزشمند را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 156 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
چگونه یک باغ مینیاتوری(تراریوم) بسازیم؟

قیمت:10000ریال

چگونه یک باغ مینیاتوری(تراریوم) بسازیم؟

در این مقاله که در قالب یک فایل word عرضه شده است مطالب را که جهت ساخت و آشنایی با باغهای مینیاتوری نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

تعریف باغ مینیاتوری بخشی از مقاله:

تراریوم از نظر معنی، باغ مینیاتوری در یک جام می باشد. تراریوم کلکسیونی از گیاهان کوچک است که در ظرفهای محدود و شفاف رشد می کنند. به عبارت دیگر، تراریوم باغ کوچک و خانگی است که در ظرف شیشه ای نگهداری می شود. درست کردن تراریوم که با سرخس و یا دیگر گیاهان کوچک پر می شود یک راه عملی و جالب برای داشتن منظره ای مینیاتوری در خانه می باشد.

آنچه در مقاله آمده است:

1- تعریف

2- تاریخچه تراریوم

3- مزایای تراریوم

4- وسایل مورد نیاز

5- گیاهان مناسب

6- طرز تهیه

7- کود

8- آبیاری

9- نور

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لین دانلود فایل را دریافت نمایید.


دانلود فایل
ali بازدید : 64 سه شنبه 25 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله گیاه و عوامل مؤثر در رشد آن

قیمت:20000ریال

مقاله گیاه و عوامل مؤثر در رشد آن

در فایل zip که عرضه گشته است دو مقاله یکی فایل word دارای 22 صفحه و دیگری فایل pdf شمال 47 صفحه در باب موضوع گیاه و عوامل مؤثر در رشد آن جمع آوری شده است تا بیشترین کمک ممکن را به شما دوستان عزیز بکند.

بخشهایی از مقاله:

منظور از رشد گياه توسعه تدريجي اندامهاي گياه بوده که آنرا مي توان به صورت مختلف از قبيل وزن خشک ، طول، ارتفاع يا قطر اندازه گيري نمود. در اين اندازه گيري ممکن است کل گياه مورد نظر بوده يا تنها يک قسمت نظير برگ، گل ، ميوه يا بذر آن مورد توجه باشد. در کشاورزي علمي مطالعه رشد گياه و عوامل مؤثر بر آن از اهميت خاصي برخوردار است زيرا هدف اصلي از انجام کليه عمليات کشاورزي برداشت هر چه بيشتر محصول به ازاء حداقل منابع به کار رفته است. عوامل مؤثر بر رشد گياه عبارتند از :
Aآ) درجه حرارت : درجه حرارت مناسب براي اغلب گياهان زراعي بين 15 تا 40 درجه سانتي گراد است. در درجه حرارتهاي بالاتر يا پايين تر از اين، مقدار رشد به شدت کاهش مي يابد. حرارت بر فعاليت هاي گياهي نظير فتوسنتز (کربن گيري) ، قابليت نفوذ ديواره يافته، جذب آب و مواد غذايي، تعرق، فعاليت آنزيمي و انعقاد پروتئين تأثير مي گذارد.
Bب) رطوبت : آب در گياهان براي ساختن کربوهيدراتها، نگهداري شادابي پروتوپلاسم و همچنين براي نقل و انتقال عناصر غذايي لازمست. کمبود آب باعث کاهش تقسيم ياخته اي و کوچک ماندن ياخته ها مي شود. هم خشکي خاک و هم خيسي بيش از حد آن به رشد گياه صدمه مي زند.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، این مقاله ارزشمند را دانلود فرمایید.


ali بازدید : 229 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
پاورپوینت گوجه فرنگی

قیمت:10000ریال

پاورپویینت گوجه فرنگی 

در این پاورپوینک که جهت ارائه دانشجویان آماده شده مطالب گسترده ای در آن گنجانیده شده است.

موضوعاتی که در پاورپوینت مورد تحلیل قرار گرفته است:

1- مشخصات علمی گوجه فرنگی

2- ترکیبات

3- استفاده داروئی از گوجه فرنگی

4- تاریخچه

5- خواص دارویی 

6- آب و هوا

7- خاک

8- تهیه زمین

9- کود

10- کاشت

11- داشت

12- برداشت

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، این پاورپوینت ارزشمند را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 57 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مدیریت کشت گوجه فرنگی در گلخانه

قیمت:10000ریال

مدیریت کشت گوجه فرنگی در محیط گلخانه

این مجموعه در قالب سه فایل pdf و در سه بخش آماده شده است متنی که در اختیار شما قرار گرفته است. سعی در افزایش میزان اطلاعات جهت مدیریت بهتر کشت گوجه فرنگی در محیط گلخانه را دارد.

موضوعات مورد بررسی در این گفتار:

1- محیط گلخانه

2- رمز موفقیت در کشت گلخانه ای

3- چه اطلاعاتی را باید به دست آوریم؟

4- تراکم کشت

5- واریته های گوجه فرنگی

6- معیارهای انتخاب واریته مناسب

7- محیط کشت

8- برنامه کشت

9- هرس و تعلیم

10- درجه حرارت

11- رطوبت مناسب

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، این مجمعه ارزشمند را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 526 شنبه 22 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله بررسی غلظت و جذب عناصر و رشد گیاه گوجه فرنگی در محیط های کشت

قیمت:20000ریال

مقاله بررسی غلظت و جذب عناصر و رشد گیاه گوجه فرنگی در محیط های کشت تهیه شده از پیت مرداب آب بندان سرِ ساری

این مقاله در قالب pdf ارائه گردیده شده است و به تاثیر مواد موجود در محیط کشت تهیه شده از پیت در رشد گیاه گوجه فرنگی می پردازد.

چکیده متن:

تأثیر پیت حاصل از مرداب آب بندان سرِ ساری، استان مازندران بر رشد گوجه فرنگی در گلدان و غلظت عناصر غذایی و سنگینِ گیاه در دو محیط کشت خاک و ماسه در چهار تکرار و قالب طرح کامل تصادفی در گلخانه دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مورد بررسی قرار گرفت. تیمارها عبارت بودند از: نسبت های صفر، 25، 50، 75، 100 درصد حجمی پیت که به طور جداگانه با ماسه و خاک زراعی مخلوط شدند. به منظور تعیین رشد و غلظت عناصر در گیاه، برداشت گیاه گوجه فرنگی در سه مرحله رویشی، گلدهی و تشکیل میوه انجام گرفت. براساس نتایج حاصله بیشترین عملکرد گیاه از لحاظ وزن خشک در محیط کشت خاک در سطح 50 درصد اختلاط با پیت در مرحله گلدهی و در محیط کشت ماسه در سطح 75 درصد در محیط گلدهی و تشکیل میوه بوده است. نتایج حاصل از تجزیه گیاه بیانگر افزایش معنی دار غلظت روی و کاهش غلظت مس گیاه در اثر اختلاط پیت با خاک و افزایش غلظت ازت، آهن، سرب و نیکل گیاه در اثر اختلاط پیت با ماسه می باشد، میزان مس این پیت برای عملکرد کافی نمیباشد.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این مقاله علمی فوق العاده را دریافت نمایید.

 


خرید فایل

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 1,150
  • بازدید کلی : 28,683