loading...
دنیای فایل گوگل
ali بازدید : 67 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مقاله بررسی تأثیر سرمای بالا بر درختان میوه

قیمت:20000ریال

مقاله بررسی تأثیر سرمای بالا بر درختان میوه

در این مقاله که در قالب word در اختیار شما دوستان قرار می گیرد و مطالب مفید و با ارزشی درباره انواع یخبندان و راه های حفظ نباتات از سرمای بالا و یخبندان را تشریح میکند.

بخش هایی از مقدمه :

مقدمه:

ازآنجاييکه معلوم است نباتات به خصوص ميوه جات وغله جات به نسبت اهميت اقتصادي و حياتي شان درزندگي بشر ارزش به سزاي دارند ونباتات به صورت مستقيم وغير مستقيم مورد استفاده انسان ها قرار ميگيرند که به صورت مستقيم از ميوه ، چوب وغيره استفاده ميشود. وبه صورت غير مستقيم در جلو گيري از آلودگي هوا تاثيرات شان بالاي اقليم ودرجه حرارت ودر جذب مواد کاربني وتوليد نمودن اوکسيجن هوا نقش اعظمي داشته ميباشند ، بنأ يک حقيقت انکار ناپذيري است که نباتات درحيات بشريت ضامن وتضمين کننده حيات شان است پس بايد انسان تا حد امکان کوشش نمايد که ازنعمت بزرگ الهي استفاده درست نموده ودر حفظ و مراقبت آن تلاش به خرچ دهد تا ازبوجود امدن  عوامل ناگوار محيطي که باعث از بين رفتن شان ميشود محفوظ بمانند .

نباتات از جمله ميوه جات که داروخانه بدن انسان هاي روي زمين محسوب ميشود . گاهي مورد هجوم عوامل ناگوار طبيعي قرار گرفته واين عامل غير مترقبه طبيعت است که به شکل عوامل فزيکي عمل نموده وباعث ازبين رفتن محصولات ميشود که از آن جمله ميتوان از سرما هاي که در اثر يک جريان قطبي و عبور آن از منطقه پيش مي آيد که موجب تقليل شديد وناگهاني درجه حرارت وسقوط ميزان الحراره به چندين درجه تحت صفر ميشود که موجب خسارات سنگين باغداران ميگردد. و بعضا سرماهاي که باعث از بين رفتن ميوه جات منطقه بوده ودر يک محدوده بدون اينکه هواي سردي از ساير جاها به منطقه نفوذ کند در اثر تشعشع از خود محل به وجود ميآيد که اين نوع سرما ها برخلاف سرما هاي قطبي بوده ودر شبهاي ساکت و آرام بدون ابر و جريان باد، برف و باران ظاهر ميشود. واگر اين سردي در اواخر زمستان ويا در اوايل بهار بروز کند خطرناک بوده و باعث از بين رفتن ميوجات ميشود

براي پيش گيري از سرماي قطبي چاره اي نداريم بجز اينکه باغ ها ي ميوه خود را با شرايط اقليمي  مطا بقت دهيم، اما با سرماي نوع دوم که يک سرماي منطقوي ومحيطي است تا حد جلوگيري و مبارزه نماييم که از تخريب آن ميوجات خويش را مصون نگاه داریم البته ناگفته نبايد گذاشت که تاثير سردي هوا بالاي درختان ميوه يک موضوع بسيار با ارزش در حيات ميوه جات بوده معلومات اندکي را جمع آوري نمودم اميد وارم که مورد پسند شما قرار بگيرد.

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله تأثیر سرمای بالا بر درختان میوه را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 141 جمعه 04 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مقاله آفات کلزا

قیمت:30000ریال

آشنایی با آفات و بیماری های کلزا

در این مقاله که در قالب فایل wordعرضه می گردد. تمام آفات دانه روغنی کلزا مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش هایی از مقدمه مقاله:

مقدمه:

كلزا ميزبان تعداد زيادي از حشرات و بيماري هاي گياهي مي باشدو حشرات آفت كلزا در وهله اول آفات خاص خانواده گياهي Crucifer محسوب مي شوند. تعدادآفات مورد نظر بسيار زياد بوده ولي مهمترين آفات آن شامل: كك هاي نباتي- كه بذور كاشتني بايد با حشره كش ها ضدعفوني شوند تا از آلودگي به ابن حشرات بالغ اين آفات كاسته شود-، كك ساقه كلم يا Phylliodes chrysocephala يكي از مهمترين آفات كلزاي زمستانه در اروپا محسوب مي شود كه بالغين آن نه تنها روي برگ ها ايجاد سوراخ مي كنند بلكه لاروها نيز داخل ساقه و قاعده گياه ايجاد تونل مي نمايد. سرخرطومي هاي ساقه Ceutorhynchus napi و C. pallidactylus  داخل ساقه تونل حفر نموده و آفت زمستاني كلزا در اروپا هستند.  پروانه هاي آفت مانند شب پره پشت الماسي Plutella xylostella ، Mamestra configurata و Loxostege sticicalis نيز در اروپا به كرات ديده مي شوند ولي در كانادا با تغذيه از برگ و غلاف ها خسارت شديدي وارد مي كنند. سوسك هاي پلن خوار نيز از جوانه ها و گلهاي كلزاي زمستانه و بهاره تغذيه مي كنند كنترل شيميايي اين آفات با توجه به گلدار بودن مرحله خسارت و وجود زنبور عسل و حشرات مفيد ديگر بسيار مشكل و پيچيده است. سرخرطومي غلاف Ceuthorynchus assimilis يك آفت اقتصادي در كلزاي زمستانه در اروپا است اما مگس غلاف هم به كلزاي بهاره و هم زمستانه حمله مي كند. هردو آفت تخم خود را درون غلاف ها گذاشته و لارو روي بذور رسيده تغذيه مي كند. سن هاي Lygus  مانند Lygus elisus و L. lineolaris  اخيرا خسارت اقتصادي به محصول بهاره در كانادا وارد مي كنند. در حالي كه L. rugulipennis به گياهچه هاي تابستانه در سوئد حمله مي نمايد. مگس ريشه  يا گونه هاي Delia spp. خسارت اقتصادي به مزارع كلزاي بهاره در غرب كانادا وارد نموده كه تخم هاي آفت در قاعده گياه گذاشته شده و لاروها درون ريشه در زمان گلدهي و بذر دهي گياه تونل حفر مي كنند. جمعيت بالاي گونه هاي شته خسارت مستقيمي با تغذيه از شيره گياه وارد مي كنند. در مناطق خشك اين شته ها بندرت در كانادا مهم هستند ولي انتقال ويروس هاي گياهي به خصوص در چين آنها را مهم جلوه مي دهد.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود مقاله آفات کلزا را دریافت فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 54 جمعه 04 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
طرح توجیهی تولید قالب فلزی به روش ماشین کاری

قیمت:30000ریال

طرح توجیهی تولید قالب فلزی به روش ماشین کاری

در این طرح که بصورت word در اختیار شما دوستان قرار گرفته است. مطالب کاملی درباره مساحت لازم، هزینه های طرح، تاسیسات و ... صحبت شده است.

بخش هایی از طرح توجیهی :

1- ساختمان سازی :

 

شرح

نوع ساختمان

مساحت ( متر مربع )

قسمت واحد ( ریال )

کل هزینه ( هزار ریال)

سالن تولید

اسکلت فلزی

200

1.200.000

240.000

ساختمان اداری و سرویسها

اسکلت فلزی

50

1.200.000

60.000

جمع کل زیر بنا

 

250

جمع کل هزینه

300.000

 

2- تأسیسات :

عنوان

شرح / مشخصات فنی

قسمت ( هزار ریال )

برق رسانی

حق انشعاب برق با قدریت 25 آمپر + لوارم جانبی

50.000

جمع کل تأسیسات

 

50.000

 

3- نگهداری و تعمیرات :

شرح

ارزش دارایی ( هزار ریال )

درصد

هزینه تعمیرات سالیانه ( هزار ریال)

ساختمان

300.000

2

6000

ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاه

2.830.000

5

141500

تأسیسات

50.000

10

5000

جمع کل تعمیرات

 

 

152500

 
 
 
 
4- حقوق و دستمزد :
 
 
 

نیروی انسانی مورد نیاز

تخصص و میزان تحصیلات

تعداد

متوسط حقوق ماهیانه ( ریال )

جمع حقوق سالیانه ( هزار ریال )

بخش تولیدی :

 

 

 

 

مدیر فنی

لیسانس

1

1.800.000

29.520

کارگر ماهر

با 3 سال سابقه کا ر

4

1.500.000

98.400

کارگر ساده

سیکل

2

 

45.920

جمع کل دستمزد

 

7

 

173.840

 
 
 
 
 
هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، این طرح توجیهی را دانلود فرمایید.

خرید فایل
ali بازدید : 81 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
بررسی صادرات پسته ایران چالشها و رهیافتها

قیمت:20000ریال

بررسی صادرات پسته ایران چالشها و رهیافتها

در این مقاله که به صورت PDF در اختیار شما قرار گرفته است. مطالب بسیاری درباره صادرات، بازار هدف، کیفیت تولید پسته و ... آورده شده است.

چکیده:

پسته، مهم ترین محصول صادراتی بخش کشاورزی ایران است. این محصول، به دلیل ارزآوری، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و سایر جنبه های اقتصادی، بسیار با اهمیت است. در این مطالعه، که با هدف بررسی روند صادرات پسته و شناخت استرارژی صادراتی پسته ایران(طی سالهای 2002-1970) انجام گرفته، از معیار RCAI استفاده شده است. و هم چنین، تابع عرضه صادرات پسته، براورد شده است. نتایج نشان دادند که ایران از سال 1993 به دلیل حساسیت و دنبال کردن پاره ای از سیاست ها، در عرضه تولید و تجارت پسته، به یک استراتژی صادراتی نزدیک شده است و پایداری درامد پسته نیز این امر را پابت می کند. ولی در بین کشورهای صادرکننده پسته آمریکا از یک استاتژی صادراتی منظم و دقیقتری نسبت به رقبا برخوردار بوده است.

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل ارزشمند را بدست اورید.


خرید فایل
ali بازدید : 133 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
پایان نامه پسته

قیمت:30000ریال

پایان نامه پسته

در مقاله که به صورت word در یک فایل zip ارائه گردیده است. موضوعات متنوعی در قالب کاشت، نگهداری و برداشت محصول پسته و باغات آن بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش از مقاله:

تاريخچه: 

توليد پسته درايران سابقه تاريخي دارد و شايد قديميترين سن دآن را بتوان سفرنامه هرودت مورخ نامي يونان (420-480ق م) دانست كه در مورد پسته و وضعيت آن درايران بحث نموده است.

نام پسته دركليه زبانها و كشورهاي مختلف ريشه فارسي آن مشتق شده است و اين خود نشانه اي است برآنكه دنيا اگر پسته رامي شناسد وحتي اگر چنانچه درحال حاضر معدودي از كشورهاي دنيا اقدام به توليد و يا صدور آن مي نمايند تجربيات اوليه خودرا ازكشور ما داشته اند.

از جمله شواهدي كه براي صدق مطالب فوق مي توان ارايه داد كتيبه هاي موجود در ابنيه تاريخي يونان است كه درآنها به پسته اشاره شده است.

براساس اسناد موجود انتشار درخت پسته در اروپا و سواحل مديترانه مربوط به سده اول ميلادي است كه بوسيله يكي از امپراطوران رم بنام (ويته ليوس) از ايران به روم و ساير نقاط اروپا برده شده است. 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این پایان نامه را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 80 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
مقاله کشت محصولات در گلخانه

قیمت:20000ریال

مقاله کشت محصولات در گلخانه

در این مقاله که به صورت word عرضه گردیده است. مطالبی در خصوص محل احداث گلخانه و شرایطی خاص انواع گیاهان و گلخانه مناسب آن و ... سخن به میان امده است.

بخش هایی از مقاله:

● کشت گلخانه ای

هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور ، دمای روزانه ، دمای شبانه ، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند . برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد ، طوفان های ویرانگر ، سرما و یخبندان و ..... از طریق ساختمانی بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سود آورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند . با توجه به سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه صورت می گیرد فقدان مدیریت صحیح در احداث گلخانه ، انتخاب مکان ، نوع گلخانه و پوشش آن باعث عدم بهره وری مناسب از سرمایه و امکانات خواهد شد .

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود مقاله کشت محصولات در گلخانه را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 60 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
آشنایی با انواع گلخانه

قیمت:20000ریال

آشنایی با انواع گلخانه

این مقاله در قالب word  در اختیار شما دوستان قرار می گیرد و موضوعات متنوعی مانند انواع گلخانه ، انواع کشت گلخانه ای و ... را در بر میگیرد.

بخش هایی از مقاله:

مقدمه:

احداث گلخانه براي توليد ميوه هاي خارج از فصل و همچنين گل و گياهان زينتي از قرن 17 ميلادي در اروپا آغاز و در سالهاي اخير به منظور استفاده بهينه از منابع خاك وآب و يا اشتغال زايي در سراسر جهان گسترش يافته است.

اين صنعت در استان اصفهان از سال 1340 در منطقه فلاورجان با گلخانه هاي چوبي شروع شــــده و هم اكنون با احداث گلخانه هاي مدرن در سراسر استان, انواع محصولات نظير خيار, گوجه فرنگي, فلفل دلمه اي رنگي, طالبي گلخانه اي, توت فرنگي, انواع گلهاي شاخه بريده مانند رُز, ژربرا و. . . در حال توليد است كه علاوه بر تأمين بازارهاي داخلي استان, به ساير استانها و مقداري نيز به  خارج از كشور صادر مي گردد.

براي اطلاع رساني مناسب به متقاضيان احداث گلخانه در استان, سازمان جهادكشاورزي اصفهان مجموعه اي تحت عنوان (آشنايي با كشت هاي گلخانه اي) تدوين نموده كه حاوي اطلاعات اجمالي از انواع محصولات گلخانه اي سازه ها و چگونگي صدور پروانه تأسيس گلخانه مي باشد. كه اميد است مورد استفاده علاقه مندان توليدات محصولات گلخانه اي قرار گيرد.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله انواع گلخانه را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 187 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی

قیمت:10000ریال

آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی

این مقاله در قالب word عرضه می گردد. مطالبی جهت آشنایی شما دوستان در مورد آفات و بیماری های سبزی و صیفی در این مقاله گنجانده شده است.

بخشی هایی از مقاله:

مقدمه:

امروزه با توجه به اینکه فوائد واهمیت سبزی تاحد پیشگیری از بیماریهایی چون سرطان تشخیص داده شده ، مصرف آن برای عموم افراد نه تنها مفید بلکه الزامی است.

ازجمله اهداف تولید سبزیجات درمنزل عبارتند از:

1-      دراختیارداشتن سبزی تازه

2-      تهیه سبزی به قیمت ارزانترازبازار

3-      داشتن یک سرگرمی بعد ازفراغت ازکارهای خسته کننده روز

برای مهیا کردن زمین وکشت سبزی نکات زیر را باید مورد توجه قرارداد:

1-      زمین باید غنی ازمواد غذایی باشد که با تعویض خاک باغچه واضافه کردن کود حیوانی وآلی می توان آن را اصلاح کرد.

2-      زمین مورد نظرجهت کشت سبزیجات به منظوراستفاده بیشترازنورآفتاب بهتراست که  زیرسایه درختان  نباشد.

3-      محل باغچه باید جهت آبیاری به آب دسترسی داشته باشد.

4-      زمین حتی الامکان نزدیک منزل باشد.

5-      به منظور استفاده بیشترازنور آفتاب بهتراست که زمین روبه جنوب باشد.

6-      محل سبزیکاری باید ازدسترس حیوانات مصون باشد که برای این کارباید ازسیم خاردار یا حصاراستفاده کرد.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود مقاله آفات و بیماری های سبزی و صیفی را دریافت نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 104 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
آموزشِ پرورش و تولید میگوی آب شیرین

قیمت:20000ریال

آموزشِ پرورش و تولید میگوی آب شیرین

در این فایل که در قالب word تهیه شده است هر آنچه درباره پرورش و تولید میگو باید بدانید آموزش داده شده است.

بخش هایی از مقاله:

این مقاله اطلاعات كلی در مورد بیولوژی و تكثیر و پرورش میگوی آب شیرین ارائه می­دهد. میگو در چرخه زندگی خود دارای چهار شكل مشخص است: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ.

در این مقاله به شرح مختصر هر یك از مراحل فوق و ویژگیهای آن ، خصوصاً ، كیفیت آب مورد نیاز ، وسایل و عملیات تفریخگاه (هچری)، تغذیه ، وسایل و روشهای پرورش ، استراتژی مدیریت استخرها ، انواع استخرها و روشهای پرورش ، بیماریها ، مشكلات پرورش میگوی آب شیرین پرداخته شده است.

● بیولوژی میگوی آب شیرین

▪ پراكنش

گونههای میگوی آب شیرین جنس Macrobrachium در سراسر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پراكندهاند. اینگونهها در اغلب آبهای شیرین داخلی شامل دریاچهها ، رودخانــهها، باتلاقها ، نهرهای آبیاری ، كانالها و استخرها و حوزهها یافت میشوند. اغلب گونهها در مراحل نخستین چرخه زندگیشان به آب لب شور نیاز دارند و بنا بر این در آبهایی یافت میشوند كه مستقیم یا غیر مستقیم به دریا میپیوندند، هر چند بعضی از آنها چرخه زندگیشان را در دریاچههای داخلی آب شور یا آب شیرین كامل میكنند. بعضی از گونهها ، رودخانههایی با آب شفاف را ترجیح میدهند، در حالی كه بعضی دیگر در آبهای بسیار گلآلود یافت میشوند.

▪ چرخه زندگی :

برای رشد ، تمام میگوهای آب شیرین (مانند سایر سختپوستان) بطور منظم اسكلت خارجی یا پوسته خود را میاندازند. این فرآیند به پوست اندازی موسوم است و با افزایش ناگهانی در اندازه و وزن همراه است. چهار شكل مشخص در چرخه زندگی میگوی آب شیرین وجود دارد: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ .

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل مورد نظر را دریافت کنید.

 


خرید فایل
ali بازدید : 99 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)
کشت گوجه فرنگی در گلخانه

قیمت:20000ریال

کشت گوجه فرنگی در گلخانه

این مقاله در قالب word عرضه شده است. که در آن موضوعات متنوعی مانند: انواع کشت گلخانه ای، طول کشت، دمای مناسب برای گوجه فرنگی و ... بیان شده است.

بخش هایی از مقاله:

▪ طول دوره جوانه زنی:

طول دوره جوانه زنی تا ظهور برگ های لپه ای در سطح خاک معمولا ۶ روز است واز ۴ تا ۶ هفته نشاء آماده انتقال به زمین اصلی است . برای اینکه بذر گوجه فرنگی بتواند به خوبی جوانه زده و رشد نماید تا زمان رشد مطلوب بوته بهتر است آن را در محل خزانه نگهداری نمود که هم در استفاده از امکانات گلخانه بتوان صرفه جویی کرد و هم گیاه بتواند در ابتدا رشد خوبی داشته باشد. به همین منظور قسمتی از گلخانه را برای گلدان های نشاء در نظر گرفته و یا محلی را برای خزانه انتخاب می کنیم انتخاب گلدان مناسب که حجم ریشه درون آن به خوبی فعالیت کند حائز اهمیت است . دما رطوبت نور فاصله بوته ها نقش مهمی در رشد یک گیاه سالم در خزانه را دارد . برای مثال سطحی برابر ۱۰×۱۰ سانتی متر برای هر بوته باید در نظر گرفت . ضمنا باید از محلهایی استفاده کرد که کاملا ضد عفونی شده و آفات و بیماری ها در محل نشاء موجود نباشد.

▪ دمای مناسب:

بهترین دما برای جوانه زنی ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد و بعد از جوانه زنی دما را تا ۲۴ درجه در مواقع روز و ۱۸ درجه در هنگام شب تقلیل می دهیم.با توجه به اینکه بیشترین فعالیت ریشه ها در عمق ۳۰ سانتی متری خاک می باشد قبل از انتقال نشاء های گوجه فرنگی به زمین اصلی باید بسترهای مناسب که تا عمق ۸۰ سانتی متری قابلیت نفوذ ریشه را داشته باشد محیا نمود در این صورت باید علف های هرز را پیش از انتقال نشاء حذف و پاکسازی نمود و بخصوص از دو گیاه سس و گل جالیز نباید غافل گردید که این دو مشکلات فراوانی را برای گیاه ایجاد می نمایند .بهتر است با رویت سس یا گل جالیز آنها را از کنار بوته جدا کرده و پاکسازی نمود آنگاه مواد آلی و کودهای شیمیایی را در اندازه مناسب و با راهنمایی آزمایشگاه های خاک شناسی تدارک دیده و استفاده نمود . بهترین ph برای گوجه فرنگی ۵/۸ تا ۵/۵ می باشد و تراکم کشت را ۲ تا ۵/۲ بمته در متر مربع می توان انتخاب نمود.

هم اکنون پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 1,193
  • بازدید کلی : 28,726