loading...
دنیای فایل گوگل
ali بازدید : 83 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
ادوات نگهداری از چمن زار

قیمت:30000ریال

ادوات نگهداری از چمن زار
 

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، کلیه مطالب مفید درباره نگهداری از چمن زارها و ادوات مورد نیاز در این جهت و نحوه استفاده از آنها ذکر گردیده است.

بخش هایی از مقاله:

مناطقی از چمنزار که زیاد مورد استفاه قرار می گیرند نیاز به نگهداری و تعمیر مداوم دارند تا چمنی درجه یکداشته باشیم. تردد زیاد روی زمین های گلف، زمینهای ورزشی و نواحی تفریحی سبب سائیدگی و خسارت به چمن می شود. ادوات زمینی زیادی در تمام طول سال باید کار کنند تا آرایش چمنزار را حفظ نمایند. بعضی از ماشین های نگهداری چمن زار در کشاورزی و باغبانی نیز کاربرد دارند.

از جمله این ادوات میتوان به: سوراخ کن ها، شکافنده ها و هوادهنده ها، چاله کن ها، جاروها، غلتک ها ، ماشین های مرکب و غیره اشاره نمود.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله ارزشمند ادوات نگهداری از چمن زار را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 94 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران

قیمت:30000ریال

الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالب درباره  مفاهیم بنیادی معماری ایران و الهاماتی که در معماری مدرن میتوان از معماری کهن ایران داشت سخن به میان آمده است.

بخش هایی از مقاله:

مقدمه

ايران در مرز ميانه گرايش هاي شديد مذهبي و باورهاي تاريخي و فرهنگي و آييني از يك سوء و مختصات نظم پذيري وبريدن از هستي شناسي به شيوه كهن و روي آوري به معرفت شناسي ( epistemology) از طريق عقل محوري خود بنيان ابزار ساز جهان مدرن از سويي ديگر ؛قرار گرفته است كه در آن حتي بازگشت مجدد به اسطورها و مناسك آييني از ديدگاه عقلي و كاربردي صورت مي گيرد و از ابعاد ايماني و اعتقادي تهي است .

اينك جهان غير غربي به علت فاصله شديد از توليدات فكري و مادي جهان غرب ؛ و در عين حال وابستگي گريز ناپذير به آنها ؛ چاره اي ندارد جز يافتن راه حلي كه بتواند به صورتي فراگير ؛ تمامي جنبه هاي دخيل در آنچه را خواسته يا ناخواسته معروض سيطره آن قرار گرفته است ؛ در بر گيرد تا بدين طريق امكان ارتباط با جهان خارج از خود را داشته باشد.از طرف ديگر جهان غرب نيز در خلا معنايي حاضر ؛ گريزي جز شناخت فرهنگ هاي ديگر گشورهاي جهاني ارتباط با آنها به منظور ادامه حيات حود نمي يابد. بر اين مبنا به نظر مي رسد كه راه حل منطقي اين باشد كه در عين توجه به درد فرهنگ عرفاني و ديني و ابلاغ پيام آن در صورتهاي هماهنگ با ديدگاههاي امروز و تكنيكها و دستاوردهاي جديد شكلي ويژه از تلفيق مؤ لفه هاي پديد آورنده عرضه گردد به گونه اي كه صورت زيباي برآمده از عناصر زماني ؛ ظرفيت پذيرش معناي ژرف و گسترده بي زمان را در خود بيابد.      

در شكل‏گيري معماري ايران،نظر،جهان‏بيني و تفكر ارتباط بسيار نزديك با فضا داشته است. اين امر ممكن است در مرحله اول جستجوگر حل مسائل جوي و اقليمي بوده باشد ولي در مراحل تكميلي،ذهنيتي مشهود است كه در آن كليه تحولات عقلاني و تخيلات معنوي نفوذ كرده‏اند.همان‏گونه كه پيوند نگاه به دنيا و زندگي در جوشش مكان‏ها و فضاها در تمامي ساختمان‏هاي معماري سنتي به چشم مي‏خورد. در اين تحليل ويژگي‏هايي قابل استخراج است كه تقريباً خاص اين مملكت است و طبيعتاً از آنجا كه بستر ارزش اصلي آن اسلام بوده است اين ويژگي‏هاي كالبدي و فضايي معماري درديگر كشورهاي اسلامي نيز قابل مشاهده است.

پيوند معماري با طبيعت

همدلي و احترام به طبيعت ريشه‏هاي عميق فرهنگي دارد و همزيستي مسالمت‏آميز انسان،معماري و طبيعت در معماري سنتي ايران كاملاً مشهود است. اشارات فراوان در كتاب آسماني دربارة گياه،نور و اجزاء طبيعت و در نهايت تمثيل بهشتي آن موجب شده است كه در معماري ايران حضور طبيعت به طور همه جانبه باشد و فضاهاي نيمه‏باز-نيمه‏بسته در يك روند سلسله مراتبي به نحوي در كنار يكديگر قرار گرفته باشند كه گويي هميشه انگيزه احترام و حفظ نعمت‏هاي الهي را پاس مي‏دارند كه در قلب طبيعت و اجزاء عناصر آن تجلي كرده است.

نمونه عالي اين نوع معماري،ساختمان هشت‏بهشت است. هر گاه از سطح‏هاي مختلف آن عبور مي‏كنيم طبيعت و برشي از آسمان در كنار ما و در زواياي مختلف قرار دارند و تضادهاي داخل و خارج همچون گردش روزگار معرف تصاويري است كه در آن وقار،آرامش و سكوت طبيعت راه‏گشاي مكث،عبادت و تخيل به ابعاد و گستره جهان است.

هم کنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله ارزشمند الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 66 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
شاهکار معماری سی و سه پل

قیمت:10000ریال

شاهکار معماری سی و سه پل

این مقاله ارزشمند در قالب فایل word عرضه گردیده است، در این مقاله مطالب ارزشمند تاریخی و معماری بنای پل سی وسه پل آمده است.

بخشی از مقاله:

این پل در سال (1011 ه.ق) به اهتمام الله وردیخان سپهسالار شاه عباس و بنا به فرموده شاه مزبور شروع به ساختمان گردید و به طورى كه در عالم آراى عباسى نوشته شده داراى چهل چشمه (دهانه) بوده كه از هر چشمه آب خارج مى‏گردیده، پلى بسیار عریض و طویل و مرتفع، شالوده آن با سنگ و آهك ریخته شده و با آجر و گچ بالا رفته و دو طرف پل غرفات و غلام گردشهاى بلند فوقانى ساخته و چشمه ‏هاى زیرینش زیاد با عرض و مرتفع و طول آن 350 قدم و عرضش بیست قدم و شش معبر باین شرح داشته است:

1- راه وسط كه مخصوص عبور سواره و گردونه‏ها بوده است. 2 و 3 دو طرف پل كه از میان گالالریها ى زیبا مى‏گذشت و به پیاده‏رو تخصیص داشت. 4 و 5 پشت بامهاى گالارى از دو طر ف كه دور آن نرده داشته و موقع طغیان رود تفرجگاه باشكوهى بوده است، سرانجام گالاریهاى پل به وسیله پله‏هاى ظریف بزیر پل متصل مى‏شد و از زیر پل هم موقع كم آبى عبور مى‏كردند. 6 از زیر پل بود.

مساحت این پل را سیاحان انگلیسى چهارصد و نود یارد تعیین كرده‏اند. هفت دهانه این پل گرفته شده و اكنون 33 دهانه دارد و از این رو به پل 33 چشمه شهرت دارد.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله شاهکار ممعماری سی و سه پل را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 78 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
منار جنبان شاهکار معماری

قیمت:10000ریال

منار جنبان شاهکار معماری

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالب تاریخی درباره بنای منارجنبان اصفهان و علل لرزیدن آن آورده شده است.

بخش هایی از مقاله:

شهرت منارجنبان اصفهان از دیرباز به این خاطر بوده است كه هر گاه یكی از  مناره‏های طرفین ایوان بنا را می ‏جنبانده ‏اند، این حركت به مناره دیگر هم منتقل می ‏شده است. این حركت و انتقال آن به مناره دیگر از دیرباز تعجب بسیاری از مردم و بازدیدكنندگان آن را بر می ‏انگیخته است.

راز منار جنبان

بی تردید یکی از معروفترین ساختارهای تاریخی شهر اصفهان که شهرتی جهانی نیز دارد " منار جنبان " است. در 6 کیلو متری مسیر جاده اصفهان _ نجف آباد ، در سمت راست آزاد راه، بنای " منار جنبان " قرار دارد که بر فراز مقبره عارفی گمنام به نام " عمو عبدا... کارلادانی " بنا شده است و بر اساس تاریخ سنگ نبشته این مقبره،تاریخ بنا به 716 هجری قمری برمیگردد.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخات الکترونیک، مقاله منارجنبان شاهکار معماری را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 67 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
آشنایی با زنبور

قیمت:20000ریال

آشنایی با زنبور

در این مقاله که در قالب فایل word عرضه می گردد، توضیحات علمی در مورد زنبور و تقسیم بندی انواع آن آشنایی با زندگی زنبور، زنبور عسل در قرآن و ...  بحث گردیده است.

بخش هایی از مقاله:

مقدمه:

حشرات جانورانی هستند که دارای سر ، سینه و شکم بوده و دارای یک جفت شاخک هستند دارای قطعات دهانی بوده و دارای سه زوج پاهای بندبند هستند و دو زوج بال‌دار هستند دارای قلب باریک می‌باشند. تنفس آنها با لوله‌های نای منشعب و شاخه شاخه است. دفع به کمک لوله‌های مالپیگی صورت می‌گیرد. مغز در این جانوران از عقده‌های مجتمع تشکیل شده و لقاح داخلی و جنس نر و ماده جداست. تخم گذارند و رشد تخم تدریجی با دگردیسی است. حشرات را به دو زیر رده بی‌بالان یا بی‌دگردیسان و زیر رده بال‌داران یا حشرات بال‌دار تقسیم می‌کنند. حشرات بال‌دار به چندین راسته تقسیم می‌کنند که راسته زنبورها جزء بال‌داران نازک می‌باشد.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با زنبور را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 109 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای وانواع ساقه گیاهان

قیمت:20000ریال

رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای وانواع ساقه گیاهان

در این مقاله که در قالب سه مقاله مجزا به صورت word عرضه گردیده است، مطالبی درباره رده بندی گیاهان تک لپه ای و دو لپه ای و انواع ساقه گیاهان گنجانده شده است.

بخشی هاز مقاله:

نگاه اجمالی

شکل کلی ساقه مخروطی شکل است. یعنی در ناحیه که در سطح خاک قرار دارد. قطر بیشتری دارد و در انتها باریک است. بعضی از گیاهان نیز ساقه استوانه‌ای دارند. ساقه در زندگی گیاه نقشهای مختلف و بسیار مهمی دارد که عبارتند از : نگهداری ، هدایت ، تولید بافتهای جدید ، اندوختن مواد فوتو سنتز  را بر عهده دارند. ساقه به گیاه استحکام می‌بخشد و برگها را بوسیله شاخه‌ها در سطوح مختلف نگه می‌دارد.  گل و میوهنیز به گونه‌ای روی شاخه‌ها قرار دارند. ساقه مسیر انتقال آب و نمکهای کانی از ریشه به برگهاست
ساقه برخی گیاهان قادر است مواد گوناگون را در بافتهای خود ذخیره کند. مثلا ساقه نیشکر ، قند و ساقه زیرزمینی سیب زمینی  نشاسته و ساقه گون ، کتیرا را ذخیره می‌کند. ساقه با تولید بافتهای جدید در رشد طولی و قطری آن نقش دارد. یاخته‌های سطحی یاخته‌های جوان که دارای کلروفیل‌اند می‌توانند همانند برگ عمل فتوسنتز را انجام دهند. اما این نقش در زندگی گیاه اهمیت چندانی ندارد. ساقه‌ها عموما از لحاظ بافت نگاهدارنده غنی هستند اما ساقه‌های آبی نیازی به بافت نگهدارنده ندارند، از اینرو نرمند.

تقسیم بندی ساقه‌ها

ساقه‌ها را از نظر محیط زندگی به سه نوع تقسیم می‌کنند. ساقه‌های آبی ، ساقه‌های هوایی و ساقه‌های زیرزمینی. ساقه‌های هوایی و زیرزمینی بر حسب طول عمر ، نوع گیاه و نیاز به حفاظت در برابر تغییرات اقلیمی محیط و نحوه رشد به چند نوع تقسیم می‌کنند.
 

  • ساقه بازدانگان و دو لپه‌ایهای چوبی : گردو، سیب ، کاج ،بلوط.
  • ساقه گیاهان دو لپه‌ای علفی: نخود،لوبیا، آفتابگردان ، شمدانی.
  • ساقه گیاهان تک لپه‌ای:مارچوبه، گندم، جو، ذرت ، نخل.
  • ساقه‌های تغییر شکل یافته: ساقه زیرزمینی سیب زمینی، پیاز، ساقه خزنده توت فرنگی  و زنبق.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای و ساقه گیاهان را دانلود فرمایید.
 


خرید فایل
ali بازدید : 67 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مقاله برداشت مکانیزه غلات

قیمت:20000ریال

مقاله برداشت مکانیزه غلات

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره انواع کمباین، ویژگی های آن نحوه استفاده و فواید استفاده از کمباین به صورت مفصل آمده است.

بخشی از مقاله:

مقدمه:

مكانيزه كردن برداشت غلات، هدف ديرينه كشاورزان بوده است. بريدن و كوبيدن دانه هاي ريز با روش هاي دستي، كاري بسيار پرزحمت بوده است. قبل از ثبت تاريخ، بشر آموخته بود چگونه از وسايل و گرداندن دام، به منظور افزايش برداشت محصول غلات دانه ريز استفاده نمايد. آثاري از به كار بردن يك ارابه دروكن چرخ دار، در سرزمين باستاني گال (فرانسه و بلژيك امروزي) پيدا شده است. تاريخ استفاده از ماشين هاي دروكن اسبي و خرمن كوب هاي ثابت به اوايل سال هاي 1800 ميلادي مي رسد.

كمباين هاي اوليه، ماشين هاي بردارنده، خرمن كوبي بودند كه به وسيله گروه هايي از اسب يا قاطر در سرتاسر مزرعه كشيده مي شدند. بعضي از اين ماشين ها، تنها به عنوان خرمن كوب شناخته شده بودند. زيرا محصول غله ابتدا چيده مي شد و سپس براي كوبيده شدن و جدا شدن دانه از كلش، به پاي خرمن كوب برده مي شد، اولين خرمن كوب تميزكن در ايالات متحده آمريكا، در سال 1384 ميلادي به ثبت رسيد و به بازار عرضه شد و بعداً خرمن كوب به وسيله موتور بخار يا تراكتور و از طريق يك تسمه تخت محرك به حركت درآمد.

شروع واقعي استفاده از كمباين به منظور برداشت و كوبيدن و تميز كردن محصول، زماني بود كه اندرو و اي مور و ديگران از اهالي ميشيگان امتياز ساخت ماشين بردارنده- خرمن كوب كه به وسيله موتورهاي بخار كار مي كردند، ساخته شدند. اين ماشين ها براي چيدن، كوبيدن و تميز كردن محصول به گروهي كارگر نياز داشتند. عملياتي كه در كمباين هاي جديد كه به وسيله ي يك نفر انجام مي گيرد. نام كمباين (بعضي توأم يا با هم) موقعي به وجود آمد كه عمليات چيدن محصول (برداشت) و خرمن كوبي، كه بعداً عمل تميزكردن هم به آن اضافه شد، در يك ماشين كامل و واحد انجام گرفت. كمباين هاي امروزي، ماشين هايي هستند كه در شرايط مختلف محصول و مزرعه، به منظور برداشت، كوبيدن، جدا كردن و تميز كردن تمام دانه ها به كار برده مي شوند.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله برداشت مکانیزه غلات را دانلود نمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 43 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
مقاله کنترل گیاه هرز به روش بیولوژی

قیمت:20000ریال

مقاله کنترل گیاه هرز به روش بیولوژی

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، 5 روش بیولوژی برای کنترل گیاه هرز پیشنهاد گردیده است.

بخشی از مقاله:

 

استفاده از رقابت گیاه زراعی و گیاه هرز:

در این روش برای جلوگیری،كنترل یا كاهش استقرار گیاه هرز از استعدادهای تغییر پذیرگیاه مانند رشد،عادتها،سازشها و توانایی رقابت گیاهان هرز استفاده می شود.گیاه ماده ای زنده و دارای فعالیتهای زیست شناختی است،بنابراین رقابت آن با گیاه دیگر به عنوان یكی از روشهای بیولوژیكی مورد بحث قرار می گیرد.

رقابت گیاهان.توانایی رقابت و نیرومندی گیاه یكی از معیارهای مهم انتخاب و پرورش ارقام اصلاح شده گیاهی است.گیاهان دارای توانایی رشد سریعتر،نسبت به گیاهان كند رشد و حساس در برابر گیاهان هرز،مزیتهایی دارند.گیاهان دارای توانایی رقابت،كه گیاهان خفه كننده نامیده می شوند،ارزش گرانبهایی درهربرنامه ی كنترل گیاه هرز دارند.اینها،بر سر ذخیره مواد غذایی،رطوبت خاك،نور خورشید،و كربن دی اكسید به خوبی با گیاهان هرز رقابت می كنند.ذرت،ذرت خوشه ای،سویا و لوبیا چشم بلبلی از گیاهان مهم دارای توانایی رقابت با گیاهان هرزند و بسیار سریعتر از آنها رشد می كنند،بلندتر می شوند و زودتر فضای بین ردیفها را سایه می اندازند.در نتیجه،رشد گیاه هرز را خفه می كنند.محدودیت بسیار جدی این روش در آن است كه نیازمندیهای محیطی گیاهان زراعی و گیاهان هرز حمراه آنها بسیار شبیه است.این روش را می توان با روشهای ریگر كنترل گیاه هرز تركیب كرد.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله کنترل گیاه هرز به روش بیولوژی را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 55 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
بازار پسته ایران

قیمت:20000ریال

بازار پسته ایران

در این فایل که در قالب چند فایل word  که در یک فایل zip قرار داده شده است. بازار پسته ایران در سطح جهانی و مدیریت این بازار و کیفیت مناسب برای بازار جهانی مورد بحث قرار گرفته است.

بخش هایی از مقاله:

پسته به عنوان یکی از محصولات با ارزش بخش کشاورزی ایران، از جایگاه ممتازی در صادرات کالاهای غیرنفتی کشور برخوردار است.

ایران بزرگترین تولیدكننده و صادركننده پسته در جهان است. گمرك ایران گزارشی از وضعیت صادرات پسته منتشر كرده كه نشان می دهد به دلیل محدودیت های ورود پسته ایران به اروپا، بازارهای هدف پسته صادراتی ایران از اروپا به آسیا تغییر جهت داده و كشورهای آسیایی به بزرگترین مشتریان پسته ایران تبدیل شده اند.

زمانی که بازار محصولات کشاورزی به سمت خصوصی سازی و جهانی شدن حرکت می کند و توسعه تجارت مبنای فعالیت های اقتصادی است، خطر اصلی تهدید کننده این است که کشاورزان کوچک (خرده مالک) نتوانند فعالانه در فرآـیند بازار ایفای نقش کنند. در این صورت کشاورزان کوچک معمولا متضرر شده و نمی توانند با واحدهای بزرگتر رقابت کنند. بنابراین این مساله کشاورزان را متضررنموده و مهاجرت از مناطق روستائی و کشاورزی به سمت مناطق شهری را به دنبال خواهد داشت. شکی نیست که دولتها در چنین شرایطی تلاش زیادی داشته اند تا ازمهاجرت کشاورزان با ارائه فعالیت های مولد جلوگیری کنند ولی تجربیات نشان می دهند که چنین اقداماتی نتوانسته چندان موفق باشد. تلاش برای توسعه سایرفعالیت های اقتصادی می بایست هم با ساختار فرهنگی کشاورزان همخوانی داشته و هم برای آن فعالیت بسترهای اقتصادی لازم مانند خدمات پیشین و پسین شکل گرفته باشد. بنابراین به نظرمی رسد حمایت بیشتر از کشاورزان درزمینه تولید محصولات کشاورزی وصنایع وابسته به آن بسیارموثر است.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، فایل بازار پسته ایران را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ali بازدید : 112 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
ماشین برداشت پسته

قیمت:10000ریال

ماشین برداشت پسته

در این فایل که به صورت word عرضه می شود. نحوه کار و تاثیرات ماشین برداشت پسته به صورت کامل آمده است.

بخشی از مقاله:

يكي از محصولات مهمي كه در ايران توليد مي شود پسته است.ايران به عنوان اولين كشور از نظر ميزان توليد اين محصول مي تواند مورد توجه قرار گيرد. پس از ايران كشورهاي آمريكا و تركيه در رده ي دوم و سوم كشورهاي توليد كننده ي پسته در كل دنيا به شمار مي روند.

حال كه ايران توليد كننده ي اصلي پسته در كل دنيا مي باشد لازم است تلاش هاي زيادي جهت افزايش بهروري و كيفيت اين محصول صورت گيرد تا بازار جهاني كماكان در اختيار كشورمان باشد.

در اين بين توسعه ي روش هاي بهينه ي كشت و پروش پسته و استفاده از ادوات مناسب جهت برداشت محصول بايد مورد توجه قرار گيرد.

پسته عموما به صورت دستي دستي برداشت مي شود اما ادواتي همچون لرزاننده ها(شيكر) جهت سهولت در برداشت پسته طراحي شده اند و كم و بيش مورد استفاده قرار مي گيرند.

در اين مطلب سعي مي كنيم يك شناخت اجمالي از اين وسيله بوجود آوريم. اين آزمايش در كشور تركيه در رابطه با مقايسه ي روش هاي برداشت دستي و مكانيكي انجام شده است.

شيكر ها انواعي مختلفي دارند و برحسب نوع لرزشي كه ايجاد مي كنند به دو دسته ي شيكرهاي شاخه اي و شيكر هاي تنه اي تقسيم مي شوند.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله ماشین برداشت پسته را دانلود فرمایید.


خرید فایل

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 983
  • بازدید کلی : 28,516